Nově vznikající logistický areál UDI Group na D1 u Ostředku je ze tří čtvrtin pronajat
První hala je již téměř dokončená a nájemce – logistická firma WEDO si do něj instaluje technologie své třídírny. Velkou část z druhé, největší haly si pronajala nadnárodní logistika potravin Nagel-Group. Nejnovějším přírůstkem do areálu je významný český dodavatel bazénů, který si pronajal třetí z hal. Celkem v areálu s názvem Sázava Logistics Park vzniknou čtyři haly, které nabídnou dohromady 50 tisíc m2 skladových a výrobních ploch přímo na sjezdu z dálnice D1 u Prahy.
„UDI Group aktuálně investuje do průmyslových areálů v České republice dohromady 3,2 miliardy korun,“ vysvětlila ředitelka strategie firmy Marcela Fialková. Kromě Sázava Logistics Parku na dálnici D1, který z pohledu developera představuje investici kolem jedné miliardy korun, zahájila skupina výstavbu mnohem většího areálu na D5 u Plzně za další 2,2 miliardy korun. Aktuálně jsou již dokončeny hrubé terénní práce a také zde firma jedná se zájemci o pronájem hal. Logistické areály připravuje UDI Group ale také v zahraničí, například v Srbsku u Bělehradu. V tomto segmentu, který aktuálně po covidu zažívá boom, skupina chystá v letošním roce nové akvizice.
Ze strany developera je již hala A na kopci Tupý vrch u D1 dokončena. Logistická společnost WEDO si již uvnitř instaluje svou linku. Vznikne zde třídírna zásilek pro celou Českou republiku, která bude v plném provozu od jara příštího roku. „Překladiště vybavíme moderní technologií, která zvládne roztřídit nejméně 10.000 zásilek za hodinu s téměř nulovou chybovostí, čímž se zařadí k logistické špičce v zemi,“ popsal modernizaci své logistické sítě ředitel WEDO Daniel Mareš. Generální dodavatel stavby, kterým je firma Syner, nyní připravuje okolí haly pro pokládku povrchů.
Vzniká již také skelet největší z hal, haly D. Ta bude mít téměř 20 tisíc m2 a velkou část z této plochy si pronajala nadnárodní logistická skupina Nagel-Group, která zde bude skladovat potraviny pro český maloobchod. Aktuálně Syner zahájil zakládání třetí haly B, kde si celou její plochu, více než 11 tisíc m2, pronajal významný domácí dodavatel zboží a služeb v oblasti bazénové a relaxační techniky a stal se tak největším nájemcem celého areálu. Vzhledem k tomu, jak pokročil pronájem hal Sázava Logistics Parku, jedná již také skupina UDI Group o finálním odprodeji celého areálu.
Sázava Logistics Park u Ostředku je jedním z mála nyní vznikajících parků na D1. „Velkou výhodou areálu je jeho umístění přímo na sjezdu z D1 jen 20 minut jízdy od Prahy. To je hlavní důvod, proč mají o pronájem zájem především logistické firmy,“ vysvětlila Fialková. Kamiony, které budou do areálu najíždět díky poloze hned u D1 nezatíží silnice nižších tříd. Haly podle ní ale samozřejmě mohou sloužit také pro lehkou průmyslovou výrobu. „V souvislosti s pandemií sice sledujeme mírný pokles zájmu ze strany automotivu, ten je ale na druhou stranu bohatě vyvážen rostoucí poptávkou od provozovatelů e-shopů. Kvůli nucené digitalizaci země v důsledku koronakrize se totiž podstatná část obchodu přesouvá do online prostředí,“ dodala.
Průmyslové haly jsou podle statistik analytických firem nedostatkovým zbožím. Neobsazenost skladů je velmi nízká, na konci třetího čtvrtletí se dostala na průměrnou celostátní úroveň 2,5 procenta. V hlavním městě a jeho okolí se už pohybuje pod dvěma procenty.